Wednesday 4 January 2012

Marele alb al Baiului

Leneveala de sarbatori cerea o plimbareala. Rabbit style. Agale, alene, in actiune. Am ales creasta Baiului, cu plecare dinspre Azuga, de la releu (ora 10:40) si pana pe Vf. Baiul Mare, apoi intoarcere la ultima gondola de ora 4.

Inca de pe DN1 promitea a fi o zi superba, cu un cer perfect si varfuri pudrate de zapada.

Noi in actiune

Culmea Zamora

Pe drum

Cand am ajuns sus insa deja se indrepta amenintator catre noi un nor urias, negru si nesuferit. Am luat-o la picior si curand ne-am pierdut prin ceata si rafale de vant. Sa nu mai vorbesc de zapada de pe poteca in care ne ingropam picioarele spre surprinderea noastra. La intoarcere am vazut si urmele cuiva care se incumetase la un schi de tura. Si chiar avea pe ce.

Ne-am oprit des pentru poze atunci cand ceata binevoia sa se dea la o parte insa cand sa ne apropiem de varful al mare ni se cam taiase cheful. Nu se vedea nimic in fata, zapada ne cam incetinea si ne era foame. Lenea ne soptea sa ne intoarcem. Fix atunci s-a deschis brusc cerul, norul s-a imprastiat iar marea de alb a varfurilor ne-a motivat sa fugim incolo, in ciuda orei tarzii.

Asa ca ne-am atins obiectivul si am galopat inapoi la vale sperand si la niste poze de apus pe langa gondola. Din pacate lumina nu a prea tinut cont de ifosele noastre de fotografi amatori.

Partiile din Azuga erau cam goale (in afara de cea mica, pentru incepatori) si erau teoretic functionale doar pe o parte. Ce a fost surprinzator insa e ca la 4:30 nu am avut blocaj pe Valea Prahovei la revenirea in capitala. Probabil se inghesuisera deja in cursul diminetii.

Ziua a fost superba, zapada ne-a luat prin surprindere in mod placut si ne-a dat ideea sa dormim la o stana intr-un weekend ca sa prindem un rasarit pe creasta. Who's in? :)

7 comments:

Alina said...

Ti-am descoperit si eu in final blogul... foarte simpatic si foarte bune pozele. Daca mergeti la stana si mai aveti vreun loc liber si n-as fi "in the way", luati-ma si pe mine :-).

Diana said...

Ce ma bucur ca m-ai gasit! Cu placere te anunt pentru ca oricat ne-am chinui, extrem de rar gasim voluntari sa ne insoteasca.

Dumitrel Marius said...

SUUPPERRRB!!!!
Dar ...putina zapada :(

Diana said...

Asta avem, cu asta defilam. :)

Ciprian said...

gata, m-am abonat si o sa te citesc si o sa te critic normal :P

Diana said...

Hehe, Ciprian, welcome. Pai sa te vaz ca muncesti si tu cu spor si regularitate la blogul tau sa te pun si eu in blogroll-ul meu. ;)

Rosemarie said...

ne-a prins un viscol si-o zapada in octombrie in Baiului....de-am zis ca nu mai calc in Baiului EVER! dar am revenit la ganduri mai bune citind jurnalul tau: peisajele sunt foarte frumoase! si vad ca zapada mai putina :(